خاطرات کلاس من/امواج جامعه
کلاس ششم سوال و مشکلات اجتماعی و....

برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود داره که می تونه بر زندگیش تاثیر بذاره.

اسم شما در سال جدید چه رنگیه؟!

به گفته ی روانشناسان همه ی ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و خود واقعیمون رو با این رنگها نشون می دیم.برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود داره که می تونه بر زندگیش تاثیر بذاره.اینکه شما بدونید برای اسمتون رنگ مخصوصی وجود داره و می تونید راز شخصیتی خودتون رو از لابلای اون پیدا کنید می تونه بسیار جالب باشه؛پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید :

 اسم شما در سال جدید چه رنگیه؟

برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا بشید یه مثال میزنم :

اسم و فامیل خودتون رو روی برگه ی کاغذ بنویسید تا بر اساس حروف و اعداد ذکر شده در بالا برای هر کدوم،به رنگ مربوطه دست پیدا کنید؛مثال:



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 23:32 :: نويسنده : ز-میریان

شناخت شخصیت افراد‌ از روی رنگ چشم، گزینه جد‌ید‌ی است که د‌ر روابط انسانی بی‌تاثیر نبود‌ه و چنانچه د‌رست به کار رود‌، مشکلات زیاد‌ی را حل خواهد‌ کرد‌

 روانشناسی رنگ چشم ها

شناخت شخصیت افراد‌ از روی رنگ چشم، گزینه جد‌ید‌ی است که د‌ر روابط انسانی بی‌تاثیر نبود‌ه و چنانچه د‌رست به کار رود‌، مشکلات زیاد‌ی را حل خواهد‌ کرد‌.

مطلب زیر که توسط یکی از انجمن‌های اینترنتی عربی منتشر شد‌ه است، به بررسی انواع رنگ چشم و شخصیت د‌ارند‌گان آن می‌پرد‌ازد‌.

● رنگ چشم سبز
رنگ چشم سبز، نشان د‌هند‌ه آن است که صاحبان آن، شخصیتی قوی و اراد‌ه‌ای بالا د‌ارند‌. د‌ر تصمیم‌گیری‌ها، خیلی محکم عمل می‌کنند‌ و تا حد‌ی خود‌ رای و مغرور نیز هستند‌. این افراد‌، اعتماد‌ به نفس بالایی د‌ارند‌ و تا آخرین توان خود‌ به د‌یگران کمک می‌کنند‌...

● رنگ چشم آبی
د‌ارند‌گان چشم‌های آبی، د‌ارای نگاهی عمیق هستند‌ و شخصیتی حساس د‌ارند‌. این افراد‌ به راحتی فکر و نظر خود‌ را به د‌یگران تحمیل می‌کنند‌.

● رنگ چشم مشکی
صاحبان چشمان مشکی، انسان‌هایی رویایی هستند‌ که د‌ر فضای شاعرانه‌ای زند‌گی می‌کنند‌ و همچنین بسیار د‌ست و د‌ل باز هستند‌. بسیار سعی می‌کنند‌ با هر چه د‌ارند‌ به د‌یگران کمک کنند‌. این افراد‌ همچنین د‌ارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند‌.

● رنگ چشم قهوه‌ای
چشم قهوه‌ای، سمبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره‌تر باشد‌ مهر و محبت صاحبش بیشتر است. چشم قهوه‌ای‌ها، بسیار خونسرد‌ند‌ و هرچه را که می‌خواهند‌ به راحتی تصاحب می‌کنند‌.

● رنگ چشم خاکستری
صاحبان چشم‌های خاکستری، د‌و د‌سته هستند‌. یا از شخصیتی آرام برخورد‌ارند‌ و یا شخصیتی عصبی و انقلابی د‌ارند‌، ولی د‌ر مجموع انسان‌هایی سرسخت و سنگین د‌ل هستند‌.

● رنگ چشم عسلی
با وجود‌ اینکه چشم ‌عسلی‌ها، انسان‌هایی خوش قلب هستند‌ ولی با د‌یگران صریح نیستند‌. این افراد‌ همیشه به د‌نبال د‌وست می‌گرد‌ند‌. چشم عسلی‌ها معمولاً از کود‌کی روی پای خود‌ می‌ایستند‌ و د‌وست ند‌ارند‌ به د‌یگران تکیه کنند‌.

دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 23:30 :: نويسنده : ز-میریان

هر کس برای ازدواج معیارهایی دارد که به اعتقاد خودش منطقی و اصولی است اما واقعیت این است که حتی منطقی ترین معیارهای ازدواج هم ممکن است با باورهای غلط و تمایلات اشتباهی ترکیب شوند که چشم شما را روی واقعیت ها ببندند. چطور؟

 چهار اشتباه خطرناک در انتخاب همسر

هر کس برای ازدواج معیارهایی دارد که به اعتقاد خودش منطقی و اصولی است اما واقعیت این است که حتی منطقی ترین معیارهای ازدواج هم ممکن است با باورهای غلط و تمایلات اشتباهی ترکیب شوند که چشم شما را روی واقعیت ها ببندند. چطور؟


فرض کنید شما با فردی مواجه شده اید که بخشی از خواسته ها و نیازهایتان را برآورده می کند. آدم جالبی است اما شخصیت او تفاوت های عمیقی با شخصیت شما دارد. با این حال تصمیم می گیرید دل به دریا بزنید و زندگی را با او شروع کنید به این امید که در طول زندگی بتوانید او را تغییر دهید یا شاید همین تفاوت ها تبدیل به جذابیت های زندگی شما شود.

تصمیم می گیرید با او ازدواج کنید تا با صبوری و محبت نواقص شخصیتی او را که به دلیل محرومیت ها و مشکلات دوران کودکی اش به وجود آمده تغییر دهید. یا او را زیر پر و بال تان بگیرید و بهش اعتماد به نفس دهید و تشویقش کنید تا به راه درست بیاید. اینجاست که شما درگیر یک باور غلط شده اید: تغییر دادن همسر بعد از ازدواج و نادیده گرفتن مشکلات موجود به امید معجزه ای که در آینده رخ دهد و اوضاع را عوض کند!


اما باورهای غلط به همین جا ختم نمی شود...



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 23:22 :: نويسنده : ز-میریان
سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, :: 16:3 :: نويسنده : ز-میریان

معمولا چگونه عطسه می‌کنید؛ بلند یا کوتاه؟ تا به حال فکر کرده‌اید که شاید همین مدل عطسه کردن می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی شما را نشان دهد

 شخصیت شناسی از روی عطسه

معمولا چگونه عطسه می‌کنید؛ بلند یا کوتاه؟ تا به حال فکر کرده‌اید که  شاید همین مدل عطسه کردن می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی شما را نشان دهد. «پاتی‌وود» یکی از برترین متخصصان زبان بدن جزییات جالبی در مورد نحوه عطسه کردن اظهار کرده‌است. او معتقد است شخصیت هر فرد از نحوه عطسه کردن او قابل کشف است.


این متخصص برای اثبات این نظریه خود مطالعه‌ای را انجام داد؛ مطالعه‌ای که در آن 547 فرد داوطلب شركت كردند و نتایج آن نشان داد، شخصیت‌های مختلف به شكل‌های مختلفی عطسه می‌كنند.


دكتر پاتی وود كه این پژوهش را انجام داده، می‌گوید؛ 4نوع مختلف عطسه كردن وجود دارد و عطسه افراد مطابق با شخصیت‌های آنهاست.

بنا به گفته دکتر فردریک لیتل پرفسور دانشگاه بوستون یک الگوی ذاتی برای روش عطسه کردن انسان‌ها وجود دارد که به احتمال زیاد ژنتیک و موروثی است بنابراین خیلی هم بعید نیست که عطسه کردن وابسته به شخصیت فرد باشد.


آرام‌های محبوب

ترجیح می‌دهید تک عطسه کنید و هنگام عطسه رویتان را از دیگران برگردانید تا مبادا باعث آزار آنها شوید

خیلی ملایم عطسه می‌کنید

گرم و دوست‌داشتنی هستید: شما شخصیتی گرم و دوست‌داشتنی دارید و سعی می‌کنید با همه در حالت صلح باشید تا آرامش‌تان به هم نخورد. مهم‌ترین چیز در زندگی شما ارتباطاتی است که با اطرافیانتان دارید.


از بحث و جدل بیزارید:   از بحث و جدل بیزارید و حاضرید هر کاری بکنید که با اطرافیان دچار تضاد نشوید، زیرا ارتباط را دوست دارید، حتی بعضی اوقات حاضرید از حق خود بگذرید، هیچ چیزی نگویید و خواسته‌های شخصی‌تان را مطرح نکنید تا همچنان آرامش را حفظ کنید.

شخصیت وابسته‌ای دارید: بسیار وفادارید و همیشه آرام هستید البته شخصیت وابسته‌ای دارید و کمی پیشرو بودن برایتان سخت است. همه اطرافیانتان می‌گویند شما شنونده خوبی هستید با این حال گاهی فکر می‌کنید که از همه جدا افتاده‌اید و احساس بیگانگی دارید. به همه کمک می‌کنید، شخصیت حمایت‌گری دارید و بیشتر اوقات خیلی خوب اطرافیان را تغذیه می‌کنید.

اهل قیل و قال نیستید:  این گروه در حوزه کاری آرام هستند و ممکن است...



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 21:6 :: نويسنده : ز-میریان

اگر انسانها بتوانند از اطرافیان خود و دیگرانی که با آنها در روابط اجتماعی شان در تماس هستند ، شناختی کامل تر داشته باشند، بی تردید خواهند توانست با آنان رابطه ای سالم تر، سنجیده تر ، ماندگارتر و رابطه ای بدون برد و باخت، بدون آزردن و آزرده شدن، بدون آسیب دیدن و آسیب زدن داشته باشند.

چه بسا انسان هایی که اگر آنان را در دیدارهای نخست بشناسیم هرگز آنها را به عنوان دوست یا همکار انتخاب نمی کنیم و اگر بتوانیم هزاران سال نوری از آنان فاصله می گیریم تا به لحاظ اجتماعی و از همه مهمتر عاطفی لطمه ای نخوریم. چه بسا انسان هایی که ناگزیر از تداوم ارتباطمان با آنان هستیم و اگر آنها را بهتر بشناسیم می توانیم در ساعت های حضور در کنارشان رابطه بهتری با آنان برقرار کنیم مانند نزدیکان، خویشاوندان یا همکاران در یک محیط کاری.

مسئله شناخت ،  زمانی نگران کننده می شود که به فکر بزرگترین سرمایه گذاری عاطفی زندگیمان می افتیم. اندیشه یافتن همدم و همراهی همیشگی.

برای شناخت هر انسان از چند طریق می توان اقدام کرد. اگرچه شناخت کامل از مجموع این راهها به دست می آید ، اما معمولا نمی توان به تمامی آنها اقدام کرد.


راههای اصلی برای شناخت انسان عبارتند از:

 1 – شناسایی بر مبنای خصوصیات ظاهری جسم (مورفولوژی) که مشتمل بر شناسایی چهره و اندام است

 2 – شناسایی از طریق فیزیولوژی و شاخه های علم زیست شناسی مانند گروه های خونی

 3 – شناسایی بر مبنای روان شناسی،  ویژگی های رفتاری و خلق و خو، شخصیت و ویژگی های کلامی

4 – شناسایی بر مبنای آثار انسانی از قبیل خط شناسی، امضاء شناسی و بررسی نقاشی و طراحی.

 

بسیار مهم است که تشخیص دهیم فردی که با او صحبت می کنیم آیا از نظر روانی سالم است یا بیمار. این کار با بررسی جنبه هایی از تکلم و رفتارهای طرف مقابل انجام می گیرد. اگر شخص احساس کند که ...



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : ز-میریان

اين موضوع كه چرا دختران نمي‌توانند به خواستگاري بروند گاهي خنده دار بوده و گاهي نيز دغدغه فكري دختران است.

با علم براينكه دختر و پسر هيچ گونه برتري نسبت به يكديگر ندارند و تنها در ذات و عملكرد با يكديگر متفاوند بايد گفت: دختران در ضمير و باطن خود زمينه مادر شدن را دارند تا مي‌توانند اين وظيفه الهي را كه با محبت و آرامش آميخته است به نحو احسن انجام دهند.

هميشه در جامعه از دختران از انسان‌هايي آرام و احساساتي ياد شده است كه مي‌توانند با حضور خود آرامش را به محيط هديه كنند.

حال بايد نگريست كه دختران با اينگونه روحيه كه در كالبدشان دميده شده مي‌توانند ناگهان به خواستگاري پسري بروند و زماني كه جواب منفي دريافت كردند، به راحتي از كنار آن بگذرند و به سراغ پسر ديگري بروند.
موضوع مطرح شده تمام مطلب نبود، چراكه اگر از بعد ديگري به اين فرآيند نگاه كنيم مي‌بينيم كه در مرحله آخر اين دخترانند كه جواب مثبت و منفي يك ازدواج را مي‌دهند.

خلاصه کلام آن که ساختار شخصیتی هریک از دو جنس زن و مرد به گونه ای است که هر کدام ویژگی های لازم را در مسیر تحول وجود و نیل به کمال شخصیت بی بدیل خود دارا هستند.
تفاوت های زیستی و روان شناختی موجود میان زن و مرد هرگز به معنای برتری یکی بر دیگری نیست، که این تفاوت ها بیانگر ویژگی ها و نیازهای خاص، قابلیت ها و مسؤولیت های ویژه و در خور هر کدام از ایشان است.

باشگاه خبرنگاران

سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:52 :: نويسنده : ز-میریان

البته شاید تصور مثبت بودن پذیرفتن نظرات دیگران کمی دشوار باشد، اما آن طور که دکتر ناظمی می گوید ما در زندگی گاهی نیاز داریم از دیگران الگوبرداری کنیم؛ البته الگوهای صحیح، منطقی، سالم و مثبت که اگر بتوانیم در زندگی آنها را پیدا کنیم به رشد، موفقیت و پیشرفت مان کمک می کند.

تبیان - مدام نگران حرف و قضاوت مردم است. دوستانش را هم بر همین اساس انتخاب می کند؛ اگر چند خودرو مدل پایین جلوی خانه اش پارک کنند یا موقع رفتن مهمان ها ناچار شود برای یکی از آنها به مقصدی که فکر می کند در شأن خانواده او نیست از آژانس محل ماشین بگیرد، به خیالش آبروریزی می شود.

مدام نگران حرف و قضاوت مردم است. دوستانش را هم بر همین اساس انتخاب می کند؛ اگر چند خودرو مدل پایین جلوی خانه اش پارک کنند یا موقع رفتن مهمان ها ناچار شود برای یکی از آنها به مقصدی که فکر می کند در شأن خانواده او نیست از آژانس محل ماشین بگیرد، به خیالش آبروریزی می شود.

از دردسرهای انتخاب مهمان و استفاده از خودروی شخصی هم که بگذریم، انتخاب لباس، میوه و شیرینی، گوشت، مرغ، ماهی و نوع چیدمان خانه را نمی شود نادیده گرفت. اگر شما هم زندگی چنین فردی را دیده باشید، حتما می دانید چقدر سخت است که زندگی شخصی تان را با نوع نگاه و نظر مردم تطبیق دهید و بر این اساس دائم تغییر کنید.


تجمل گرایی یا ترس از رفتن آبرو

شاید فکر کنید کسی که دائم به فکر حرف مردم است و رفتارش را مطابق با نظرات آنها تغییر می دهد، حتما باید آدم افاده ای، کمی تا قسمتی پولدار و به فکر تجملات زندگی باشد، اما این طرز فکر اشتباه است؛ چراکه آقای نعمتی با این که از نظر اقتصادی وضع متوسطی دارد و اصلا اهل پزدادن و این جور کارها و حرف ها نیست، باز هم دائم به حرف مردم فکر می کند و حتی خرید مایحتاجش را بر آن اساس تغییر می دهد.

او می گوید: اگر برای پذیرایی از مهمانم چند نوع میوه نخرم، آبرویم می رود البته...



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:46 :: نويسنده : ز-میریان

روزی کلاغی دوست داشت که همیشه دکتر شود.                     

کلاغ به درس خواندن خود ادامه داد تابه دانشگاه            

علوم پزشکی کلاغ سیاه هارفت ودرس خواند.

کلاغ  برای خود یک مطب زدوکارخودراشروع کرد.

 روزی کلاغ سفیدی درشهرکلاغ سفیدها زندگی می کرد.یک روز

یک شکارچی خودرابرای تیراندازی آماده کرد.تیر به بال کلاغ

خوردوبالش شکست.رفت تابه شهرکلاغ سیاه ها رسیدودر لبه

ی مطب بی هوش شد.کلاغ سیاه رسید.کلاغ سیاه با دیدنش او

را به مطب خود بردوبالش رابست.پس از مدتی کلاغ سفید به هوش

آمدوقصد رفتن داشت ولی کلاغ سیاه به اواجازه رفتن نداد

وگفت: بال تو شکسته است .کلاغ سفید ناراحت شد.درهمان

زمان کلاغ سیاه تمام جاهای دیدنی شهرشان را به اونشان

داد.پس از مدتی بال کلاغ سفید خوب شد وبه شهر خودرفت

.وقتی رفت دل کلاغ سیاه شکست وناراحت شد.یک روزکلاغ

سیاه ازمطب  خودبیرون آمد وروی یک شاخه نشست ووقتی در

حال نگاه کردن بود یک تکه ابرسفیددر حال آمدن بود.آن تکه

نزدیک ونزدیک ترشد.بعداز مدتی کلاغ سیاه متوجه شد که آن

تکه ابرکلاغ سفید است.آن ها باهم ازدواج کردند.در آن زمان کلاغ

سفید هم مدرک پزشکی خودرا گرفته بود و آن دو باهم یک

مطب بزرگ زدند و مشغول به کار شدند. 

 

دانش آموز هانیه رزاقی

           

سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:24 :: نويسنده : ز-میریان

به مناسبت فرا رسیدن دور جدیدی از انتخابات شورای شهردور جدیدی از

افتتاح چاله ها وشکافتن آسفالت های جدید رو نمایی میشود.لطفا اگر

کوچه هایتان صاف است وهنوز شکافته نشده با آبرسانی و شهرداری

تماس بگیریدواز هماهنگ بودن این دو اداره لذت ببرید. 

شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, :: 19:44 :: نويسنده : ز-میریان
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید! ز-میریان هستم از دانشسرایی های طرح 4ساله و اکنون دارای 23سال سابقه کار در مدارس ابتدایی بامدرک کارشناس دبیری آموزش ابتدایی در حال خدمت در پست کارشناس توسعه پیش دبستانی غیر دولتی می باشم
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خاطرات کلاس من/امواج جامعه و آدرس romisa.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان